Hoppa till navigation Hoppa till huvudinnehållet

CV

Digitala kompetenser

Kreativt

  • Generativ AI
    • Bygga verktyg som boostas av AI
    • Bildskapande och retuschering
  • Bildretuschering
    • Photoshop
    • Lightroom
  • Grafisk formgivning
    • Figma
    • Illustrator
    • XD
    • InDesign
  • Filmning och klippning
    • Premiere Pro
    • Premiere Rush
    • Clipsk

Webb

  • EpiServer/Optimizely
  • Digital tillgänglighet
    • WCAG
    • DOS-lagen
  • Användarupplevelser
    • UX
    • UI
  • Webbanalys
    • Matomo
    • Google Analytics
    • Siteimprove
  • Sökordsoptimering
  • PowerBI

Programmering

  • HTML
  • CSS

Kontor

  • Word
  • Excel
  • PowerPoint
  • Outlook

Sociala medier

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Vimeo

Felsökning

  • Hårdvara
  • Mjukvara

Utbildning

Interaktionsdesign: Process och metod

Högskolan i Borås, 2023

Kurs med inriktning interaktions­design, användbarhets­design och UX-design.

Kursen fokuserar på utveckla teoretisk och praktisk kompetens med fokus på användar­upplevelsen av interaktion med digitala gränssnitt.

Kultur Samhälle Mediegestaltning

Linköpings Universitet, 2008—2011

Kandidatprogram med inriktning på projektledning och skapande av medie­produktioner.

Under utbildningen lärde jag mig att planera, utveckla samt marknads­föra olika typer av mediala projekt, från idé till färdig produkt.

Mitt fokus låg främst på kommunikation, video­produktion samt grafisk form­givning.

Arbetserfarenheter

Region Stockholm

Stockholm, 2023—pågående

UX-ansvarig och webbredaktör.

Arbetar för närvarande med verktyg som boostas av generativ AI. Målet är att öka produktiviteten för kollegor samt förbättra tillgängligheten av information till invånare.

Under 2023—2024 var jag med och arbetade fram Region Stockholms nya webbsida som lanserades i början av februari 2024.

Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Stockholm, 2020—2023

Kommunikatör med digital inriktning.

Huvudfokus i mitt uppdrag var att driva frågor om digital tillgänglighet och utveckla samt målgrupps­anpassa IVO:s digitala kanaler, både internt och externt. Även uppföljning och analys ingick i mitt dagliga arbete.

Eric Rahmqvist AB

Lidingö, 2016—2020

Kommunikatör med huvudansvar för all kommunikation på företaget, både internt och externt.

I uppdraget ingick även ansvar för foto­grafering och video­produktion, skapande av marknads­material samt underhåll av företagets sociala medier.

Oracle Svenska AB

Solna, 2015—2016

Digital marknads­koordinator för HR-applikationer.

Uppdraget bestod av koordinering, anpassning samt uppföljning av digitala kampanjer för den nordiska marknaden.

Angereds Närsjukhus

Göteborg, 2014—2015

Kommunikatör där jag hade ansvar för informations­spridning internt och externt, både genom tryck och digitala medier.

Jag var bland annat med och skapade ett nytt grafiskt manér för verksamheten, ansvarade för marknads­föring och informations­material för det nya sjukhus som byggdes under min tid där samt byggde upp ett intranät från grunden.

Frilans

2011—2015

Frilansande grafisk formgivare och illustratör för ett flertal olika uppdragsgivare, både nationellt och internationellt.